Новий акумулятор для електромобілів забезпечить 2400 км їзди без підзарядки
Електромобілі вже давно не новинка у світі автомобілістів. Майже в кожному великому місті є станції, що дозволяють виконати зарядку акумулятора. Проте не все так райдужно, як цього хотілося б. Сучасні акумулятори для електромобілів як і раніше недостатньо ємні, щоб забезпечувати тривалу поїздку. Більшість з них потребують регулярної зарядки по проїзду максимум 600 км, залежно від моделі авто. Але судячи з усього, завдяки інженерові Тревору Джексону незабаром нас чекають приємні зміни в цьому питанні.
Хто такий Тревор Джексон? Можна побитися об заклад, що до недавнього часу мало хто чув це ім'я. Тревор Джексон служив у військово-морському флоті Великобританії, але головне - працював інженером у відомих компаніях, що виробляють авто і розробляють озброєння. Такий цікавий послужний список.
Але важливо не це, а наступне. Впродовж останніх 20 років фахівець займався дослідженням нової технології, яка дозволила б замінити Li-ion акумулятори на сучасніші перспективні аналоги. Метою ученого була модифікація Li-ion батареї, а результатом - створення нового джерела автономного живлення, що працює на безпечнішій речовині і при цьому перевершує в ємності технологію літій-іонних акумуляторів.
Цікаво, що коли Тревор Джексон починав свої дослідження, про можливість використання нових батарей для електромобілів і не йшлося. Сьогодні, незважаючи на такий тривалий термін розробок, винахід британця може стати справжнім проривом у світі технологій автономного живлення та електрифікацій.
У чому полягає нова технологія?
Основним завданням експерименту, по словах Тревора Джексона, було створення нового електроліту - максимально безпечного і такого, що забезпечує при цьому більший зарядний потенціал в порівнянні з літій-іоновими акумуляторами. Також в якості основного матеріалу розглядався алюміній.
Технологія і склад електроліту на даний момент невідомі, але, за словами його творця, цю рідину можна навіть пити безпечно для здоров'я людини, настільки вона нешкідлива з точки зору хім. складу. Також, згідно наявної інформації, акумулятори, що працюють за цим принципом, дуже універсальні. Їх можна буде використовувати як при створенні звичайних батарейок, так і у вимогливіших нішах, включаючи використання у якості акумуляторів для електромобілів і забезпечення живлення літаків.
Тепер наведемо простий приклад. В результаті використання такої батареї, яка по вазі і розміру не перевищувала б літій-іоновий акумулятор, максимальний пробіг електромобіля міг би бути збільшений до 2400 км, тобто рівно в 4 рази більше, ніж у випадку з Li-ion.
Протидія новинці
Як це зазвичай трапляється, такий "до непристойності" перспективний винахід спочатку знайшов більше число скептиків, ніж прихильників. Фахівці провідних гравців ніші визнали технологію ненадійною. У чомусь їх можна було зрозуміти, адже складно повірити в перевагу нової батареї над літій-іоновим акумулятором в рази без серйозних на те підстав. Тим більше британець не став розкривати формулу свого винаходу, що цілком зрозуміло.
І тим не менш
Але головним аргументом на користь перспективи технології, розробленою Тревором Джексоном, слід рахувати дві речі. По-перше, незалежна експертиза, проведена UK Trade and Investment, зробила висновок про те, що творіння британського інженера дійсно заслуговує на увагу і відповідає усім вимогам ніші.
А по-друге, учений вже знайшов інвестора для реалізації свого винаходу і почав співпрацювати з компанією Austin Electric. Спочатку планується використати технологію Тревора Джексона для оснащення акумуляторами мототехніки, що виробляються цією компанією. А надалі цілком вірогідна поява на ринку електрокарів та електромобілів, здатних їхати без зарядки до 2400 км завдяки технології містера Джексона.