Перша в світі охоронно-сервісна система для електромобілів і гібридів.
Чи потрібна охоронно-сервісна система або «сигналізація» електромобілю? Існує думка, що не потрібна. А чи так це? Адже електромобіль, як мінімум поки, штучка недешева. Отже, схильний до ризику викрадення, пошкодження, вандалізму і страхова компанія надасть знижку на КАСКО, яка в перший же рік покриє витрати на охоронну систему.
.jpg)
Охоронна-сервісна система таким електро і гібридним автомобілів потрібна навіть більше, ніж звичайним. Тему викрадення, звичайно, ніхто не відміняв - практично будь-яка "електричка" або гібрид - найбажаніший гість на розборках, адже вартість специфічних запчастин, таких як високовольтна тягова батарея, інвертори, зарядні модулі і т.д., може перевищувати вартість підтримуваного автомобіля в зборі!
Але з такими автомобілями склалася цікава ситуація: в силу особливостей конструкції багато компаній і майстри з небажанням беруть їх в роботу. Воно і зрозуміло - великого досвіду роботи з ними немає, а установка охоронної системи може повністю складатися з особливостей. Електроніка зовсім інша, не така як на звичайних автомобілях, а ціна і ймовірність помилки дуже великі. І, звичайно, дуже важливо, щоб обладнання, яке використовується для установки, працювало коректно і враховувало особливості автомобілів.
Але охоронно-сервісна система для електромобіля має ряд специфічних відмінностей від автосигналізацій для звичайних автомобілів.
Енергоекономічність. У електромобілі, здавалося б, ємність тягової батареї вимірюється десятками кіловат, але ємність акумуляторів бортової мережі 12 вольт зазвичай дуже скромна - набагато менше, ніж у звичайних авто з ДВС, і розрядити її сигналізацією старого покоління можна за лічені дні. І тут майже безальтернативні наші рішення новітньої серії автосигналізацій Pandora UX, які і сучасні, і економічні, не маючи аналогів в світі по цій характеристиці!
- Прогрівання автомобіля перед поїздкою.
Ми живемо там, де в багатьох регіонах більше півроку - це час, що вимагає прогріву салону автомобіля перед поїздкою для комфорту і збереження здоров'я. Так, двигун електромобіля прогрівати не треба, але салон варто підігріти хоч трохи, ну а найголовніше - у всіх сучасних електро і гібридних автомобілях старт поїздки на «холодну» завжди обертається гіпер витратою електрики - бортова електроніка витрачає «накопичений за ніч» заряд не тільки на підігрів салону, але і на прогрів тягової батареї, яка не може ефективно працювати при мінусових температурах. Потужність і динаміка автомобіля будуть сильно обмежені. І при холодній батареї бортова електроніка відключає рекуперацію - найголовнішу функцію електромобіля! У підсумку, усереднений витрата електрики може запросто вирости в 2-3 рази, з звичних 20 кВт * год на 100 кілометрів, до 40-60, а головне - максимальний пробіг на зарядці впаде в ті ж самі 2-3 рази. І це не враховуючи фактор сильної деградації батареї. А на скільки це може бути критично важливо - власники таких автомобілів дуже добре розуміють. Навіть простий попередній підігрів непідключеного електромобіля перед стартом за допомогою мобільного додатку і правильної охоронно-телеметричної системи дозволяє пристойно скоротити втрати при зимовій їзді, ну а якщо автомобіль увімкнений у розетку, то втрати майже «безкоштовно» можна скоротити майже до нуля.
- Блокування двигуна - противоугон.
У багатьох «звичайних» сигналізацій немає вбудованих механізмів і алгоритмів правильної алгоритмічної блокування можливості викрадення. Особливо коли мова йде про складні і дорогих електромобілях і гібридах, де заблокувати тільки роботу електродвигуна недостатньо, потрібно блокувати і двигун внутрішнього згоряння, або навпаки. Та й коректна блокування електро або гібридної силової установки - тема дуже непроста, якщо не хочете стати постійним відвідувачем дорогого сервісу. На багатьох таких автомобілях найпростіше, здавалося б, логічне блокування запалювання може привести до виходу з ладу високовольтного контактора, так само дорогої поломки автомобіля.
До таких автомобілів потрібен інший підхід, не універсальний, а обов'язково інженерний, з докладним вивченням кожного такого автомобіля, щоб блокування було не тільки ефективне, але і коректне. Саме такий індивідуальних підхід ми реалізували в серії охоронно-сервісних систем Pandora UX - спеціально створений алгоритми блокувань, що враховують всі особливості бортових систем того електромобіля, на який вона встановлена. Це дуже складний багатоступінчастий алгоритм, що враховує більш десятка параметрів, але як підсумок - абсолютно коректна робота і надійність блокувань. Ну і звичайно ж вся "складність" залишається тільки всередині системи - ніяких важких маніпуляцій або налаштувань під час монтажу системи робити не потрібно - Pandora сама включить потрібні алгоритми, в залежності від автомобіля. А це означає, що і ризик помилки також знижується до мінімуму.
- Спеціальні інтерфейси для мобільних додатків, для електромобілів і гібридів поки є тільки у Pandora.
Звичайними інтерфейсами додатків автосигналізацій власнику електромобіля буде користуватися незручно, багато зайвого і бракує багато необхідної інформації. Специфіка експлуатації електромобіля і гібрида PHEV вимагає інших акцентів інтерфейсу, щоб бути зручним.
Звичайно ж, на перший план по критичної важливості виходять показники, пов'язані з тягової батареєю, рівень заряду і пробіг на залишку заряду. Це просто необхідно для того, щоб правильно планувати свої поїздки і свій день, особливо в нашій країні, де кількість зарядних станцій поки залишає бажати кращого. Та й при належному їх кількості, час зарядки на годину / два / три ніхто не відміняв. А наш мобільний додаток дозволяє в будь-який момент часу, на будь-якій відстані від електромобіля, на екрані свого смартфона подивитися рівень заряду і прогнозований пробіг. Це дуже зручно, особливо якщо ваш авто стоїть на зарядці, а ви в цей час прогулюєтеся в торговому центрі або їсте в кафе - не потрібно гадати і вираховувати - скільки ще буде заряджатися авто, вся інформація доступна на вашому смартфоні.
Ще один важливий параметр, який ми додали на головний екран наших мобільних додатків - це SOH (Status of Health), який показує залишковий ресурс найдорожчого елементу електромобіля - тягової батареї. Всі батареї з плином часу і в процесі експлуатації схильні до хімічної деградації і, звичайно, важливо вчасно знати - а скільки взагалі здатна прослужити батарея, і чи не загрожує їй швидкий вихід з ладу? Особливо, якщо автомобіль не новий. У всіх електро і гібридних автомобілях цей параметр можна подивитися тільки за допомогою складного діагностичного обладнання: або безпосередньо, або з окремими математичними перетвореннями, але з Pandora UX - тепер це справа кількох секунд!
На цьому рахунок корисних статусів не закінчується - в новому інтерфейсі ми відображаємо і підключену зарядку, причому розрізняючи швидкі зарядки з постійним струмом від звичайних, інформацію по незакритих вікнах і закінчується склоомиваюча рідина - наш мобільний додаток і до введення нового інтерфейсу був рекордним за кількістю інформації про автомобіль, що надається власникові, а зараз відрив від найближчих конкурентів зріс ще більше! Окремо відзначимо контроль тиску в шинах - на багатьох автомобілях стоять штатні датчики тиску і інформацію про стан Pandora UX передає на смартфон власника, знову-таки без обмежень по відстані. І якщо колесо спустило - вбереже від неприємної ситуації.
Ми чітко розуміємо, що скопіювати або перемальовувати ці інтерфейси нескладно, але Pandora як завжди попереду на кілька кроків від всіх наявних в світі конкурентів і в цьому напрямку. І ми вклали своє розуміння суті електромобіля в ці інтерфейси. І звичайно ці інтерфейси мобільних додатків - це лише невелика видима частина, яка неможлива без максимально щільної інтеграції з бортовими системами електромобіля.
А оновлювана через інтернет апаратна платформа Pandora UX гарантує власникам електромобілів і наших нових охоронно-сервісних 4G-систем серії Pandora UX то, що найсучасніші і функціональні рішення за допомогою оновлень будуть залишатися такими і в майбутньому - багато років після того, як пристрій буде вже змонтовано в автомобілі. І для оновлення не буде необхідності відвідувати сервіс - вам достатньо лише підтвердити в додатку на вашому телефоні бажання оновитися і почекати кілька хвилин завершення перевстановлення ПЗ.
До речі, а ви знаєте, що системи Pandora можуть ще й покращувати надійність гібридних автомобілів Toyota?
На сьогоднішній день гібридні "Тойоти" - це найпопулярніші і затребувані автомобілі. «Ахіллесовою п'ятою» таких автомобілів з точки зору надійності є конструктив високовольтної батареї і системи охолодження. Щільна компоновка, повітряне охолодження і зрушення роботи алгоритмів в сторону більшого комфорту, часто призводять до локального перегріву елементів дорогої батареї і швидкої деградації її ємності.
З цією проблемою знайомі майже всі власники гібридних автомобілів Toyota, особливо з урахуванням того, що багато які з них потрапляє до наших автовласників з пристойним пробігом і, звичайно, питання залишкового ресурсу турбує найбільше.
Наші інженери додали в системи Pandora / Pandect X нові спеціальні алгоритми управління системою охолодження ВВБ (високовольтної батареї) гібридних автомобілів "Тойота", які не допускають локального і небезпечного для осередків батареї перегріву і роботи на високих температурах, що охороняє батарею від передчасного виходу з ладу . Цей алгоритм не вимагає складних підключень або якихось неймовірних зусиль - всього одна галочка в меню програмування і більше не потрібно нічого, всі алгоритми вже закладені в системи, а робота ведеться по тим же цифровим шинам, що потрібні для основного функціоналу.
Сьогодні ви не знайдете таких людей, хто спробувавши в русі електромобіль не мріє його отримати у власність. Нехай другим автомобілем в сім'ї, дружині або підрослому синові, нехай не для далеких поїздок, але очевидно, що переваг дуже багато.
Це і відсутність перепробіг до бензоколонок, і в рази менші витрати на паливо-енергоносій, в рази нижче або фактична відсутність необхідності в техобслуговуванні, в рази нижча вартість володіння. А ще екологічність, безшумність, динаміка руху, порівнянна тільки з дуже дорогими автомобілями з багатолітровими двигунами або суперкарами.
Як відомо, компанія Pandora, будучи одним з яскравих технологічних лідерів ринку автомобільної електроніки, має пряме відношення до прогресу електромобілізаціі. Вже другий рік ми ведемо розробку пристроїв для сучасних електромобілів. Вже скоро в серійне виробництво встануть і потужні зарядні DC-станції з рекордними характеристиками ефективності. У розробці сучасні модулі управління потужними електродвигунами і двонаправлені системи забезпечення заряду і безперебійного харчування. Причому Pandora, як їй властиво, йде в цих розробках потужно і глибоко.
Крім розробки модулів ми ведемо НДДКР в області створення власних збірок SiC-транзисторів з потужностями більше 100кW і досягли вже значного прогресу в цьому напрямку. Це повинно в найближчому майбутньому допомогти нам створити ще більш потужні, більш ефективні, більш надійні і недорогі пристрої, для дуже швидко зростаючого ринку електромобілів і заряджають гібридів в Росії і Європі.
Ми маємо в автопарку компанії майже повний набір наявних на ринку електромобілів і звичайно вивчаємо їх пристрій настільки глибоко, наскільки це можливо, не ризикуючи перетворити їх в нерухомо шматки металу.
Тому саме Pandora знає про електромобілі багато більше інших і, звичайно, не обійшла увагою у своїй звичній темі - автомобільних засобів безпеки і телеметричного сервісу