Pandora 2020 для мототехніки
Любителів мотоциклів стає більше з кожним роком. Хоча, здавалося б, занадто мало днів комфортного катання в році виходять при нашому кліматі. Буває і пари сонячних тижнів без дощу не набереться за рік.
І майже кожен з них - людина, для якої мотоцикл не стільки засіб пересування, а більше віддушина для виходу емоцій, частина життєвої позиції, або навіть частина душі. Незрівняне ні з чим почуття свободи, фантастична динаміка, яку не подарує жоден суперкар, адреналін, і співтовариство людей близьких за духом. Існує багато людей, які не представляють як жити без мототехніки, і це, здебільшого, люди сильні і хороші.
Pandora першу свою мото-сигнализацию зробила ще в далекому 2009 році. Мало хто пам'ятає систему Pandora 4200 з дуже кумедним брелоком для носіння на зап'ястку - R-420.
Вже тоді ми звернули увагу на специфіку пристроїв охорони мототехніки з головним упором на енергоекономічність і специфічну ергономіку управління режимами охорони, відмінну від автомобільної. Пристосовувати автомобільну охоронну систему до мотоцикла - погана ідея! На жаль, саме таким чином і виготовляються усі китайські мото-сигнализации, і китайські системи, що продаються під місцевими локальними брендами і брендами інших країн. Частенько уся різниця закінчується картинкою мотоцикла замість машинки на брелоці.
До речі, доля даних псевдомотосигнализаций на ринку така ж сумна - майже усі подібні вироби йдуть з ринку, не здобувши ніякої популярності.
Напевно, головна проблема - невелика місткість акумулятора мотоцикла (зазвичай 7-12 А/ч). Не 60-100 А/ч як на автомобілі, а в п'ять, десять разів менше! А з розрядженим акумулятором сучасний мотоцикл не завести! З "товкача" не вийде, а "ножного стартера" більше в мотоциклах немає. Поки не зарядите АКБ - двигун запустити не вийде. А "звичайна" сигналізація "з'їсть" увесь заряд акумулятора за 3-5 днів. Тому, напевно, і непопулярні мотосигналізації. Потішно виглядає: навіть від покатеньок до покатеньок, з неділі до суботи, зазвичай не доживає. Втім це не про мотосигналізації Pandora. Вони на сьогодні здатні 2-4 місяці охороняти ваш байк, залишивши достатньо заряду АКБ для запуску двигуна стартером з ключа. Відчуйте різницю!
І наші інженери не зупиняються. Восени з'явиться рішення, що здатне охороняти ваш мотоцикл на стояку більше року. Швидше акумулятор розрядиться саморазрядом, ніж можна буде звинувачувати в цьому мотосигналізацію Pandora!
Мотосигналізації Pandora - це абсолютно інший підхід!
Наші системи - це повноцінні охоронні комплекси, в кращих традиціях Pandora. Подивишся, що відбувається на моторинку - чудуєшся. Маяки, імобілайзери, безпорадні "односторонки" - чого тільки не пропонують виробники під соусом повноцінної охоронної системи. Те, що мотоцикл викрасти простіше ніж машину, означає, що і його захист має бути як мінімум не гірше!
Саме такими є наші мотосистеми, що в першу чергу забезпечують максимально можливий захист. Це спеціально сконструйовані вироби під специфіку мотоциклів та іншої мототехніки.
Основні відмінності: максимально знижене енергоспоживання, спеціальні режими економічності, які вмикаються автоматично, підвищена вібраційна і кліматична надійність, мініатюрність базового блоку, герметичність базового блоку і сирени, специфічні методи управління режимами охорони.
Звідки береться наш досвід в цій справі? Мотосигналізації Pandora Moto - це лідери продажів відразу декількох країн Європи, де мотоциклів не менше, ніж автомобілів (Греція, Італія, Іспанія). Ми багато років удосконалюємо цю техніку і алгоритми, враховуючи побажання наших партнерів, що мають величезний досвід і щоденну практику монтажу і експлуатації подібних систем. Багато з них самі дуже активні райдери і на їх улюблених байках використовується лише Pandora! В першу чергу це усіма улюблена Греція! Наші партнери абсолютно упевнені, що мотосигналізації Pandora - це найкраще у світі рішення для сучасних мотоциклів. Pandora SmartMoto безальтернативна для них, і немає нічого на світовому ринку, що могло б порівнятися ні в економічності, ні у функціональності.
Наше сучасне розуміння специфіки мототехніки втілене в модельному ряді мотосигналізацій Pandora 2020 року.
Актуальні моделі мотосигналізацій:
-
Мотосигналізація брелока Pandora DX-42 (Pandora Moto) (АКБ автономного живлення) 4.2 mA;
-
GSM/GPS/CAN мотосигналізація Pandora DX-47 (Pandora SmartMoto) (АКБ автономного живлення) 16.3 mA (1.3ma);
-
GSM/GPS мотосигналізація Pandora DX-46 (Pandora SmartMoto V2) (з підвищеним вологозахистом і вбудованим акумулятором автономного живлення) 13.1 mA (1.1 mA).
Три основні моделі мотосигналізацій, причому повноцінні, такі, що не мають навіть і близьких аналогів. Навіть базова модель Pandora Moto (DX42), може похвалитися діалоговим радіотрактом на 868 Мгц з прекрасною дальністю роботи. У комплекті йде мініатюрний і дуже міцний OLED-брелок в спеціальній мото-модификації, з контролем каналу зв'язку та інформативним дисплеєм. У системі - 11 охоронних і тривожних зон, включаючи такі специфічні, як кофр, багажник, ручки гальма і зчеплення, положення нейтралі і будь-які зовнішні дії на мотоцикл - удар, рух, нахил.
Базовий блок - мініатюрний, вологозахищений, тільки усередині у нього є ще і вбудований резервний акумулятор місткістю 320 мАч. Це та сама деталь, без якої мотосигналізація - не сигналізація взагалі! Знеструмити мотоцикл набагато простіше ніж автомобіль. Саме з цього і розпочинаються багато викрадень. Ну немає у мотоцикла такої кількості "заліза", щоб захистити акумулятор, або силові дроти, та і відсутність живлення не перешкодить закинути байк в кузов невеликого фургону. У такому разі, переважна більшість сигналок виявляться абсолютно даремними. Тільки не Pandora. При відключенні зовнішнього живлення базовий блок перейде на вбудований акумулятор і відправить сигнал тривоги на брелок. При цьому, зовні, для викрадача, система не подаватиме ознак життя - тривога передається тільки власникові, а сирена мовчатиме. Важлива фішка.
У повнофункціональному режимі Pandora Moto споживає близько 6 мА, а через декілька годин бездіяльності (час програмується) система переходить в режим середньої економічності (до 4 мА) і максимальної економічності (до 2 мА). Але навіть в режимі максимальної економічності охорона мототехніки ведеться не лише по натисненню на педалі, важелі і ручки, але і по акселерометру, що відстежує удари, нахили і рух.
А якщо говорити про дві інші моделі - DX47 (SmartMoto) і DX46 (SmartMoto v.2), що не мають навіть близьких аналогів, то тут зовсім все по-дорослому. Вбудований GSM/GPRS- інтерфейс, з постійним з'єднанням з нашим сервером. Обов'язково - інтегрований GPS/ГЛОНАСС-приймач, причому не лише для відстежування поїздок і фіксації рекордів швидкості, що дуже важливо для усіх байкерів, але і для охорони мотоцикла за допомогою того ж GPS-якорю. Мобільний додаток із спеціальним моторежимом, з мега-інформативним скіном мотоцикла, подивившись на який, відразу хочеться купити собі байк і поставити собі Пандору.
Це цілком пояснюється - настільки функціонального мобільного додатку для мототехніки ще не існувало. Повний контроль поточного стану мотоцикла, включаючи температури, контроль бортової напруги і усіх можливих статусів. Історія подій (більше 10 типів), ну і, звичайно ж, унікальна історія поїздок - трекінг. Максимально точний, детальний, з автоматичною адаптацією своїх алгоритмів роботи залежно від швидкості руху мотоцикла, з режимом відстежування і фіксацією максимальної швидкості який дозволяє ділитися своїми, задокументованими в звітах, рекордами з побратимами по захопленню.
Системи оснащені вбудованим Bluetooth-інтерфейсом, повнофункціональним, з підтримкою усіх BT-аксесуарів, починаючи з безпровідних датчиків і радіореле і закінчуючи телеметричними модулями для організації резервного GSM/GPRS-каналу. Як без цього обійтися на сучасних, дорогих мотоциклах?
Варто звернути увагу і на декілька супутніх елементів сучасної охоронної системи. Вони теж не можуть бути такими ж, як ті, що застосовуються при монтажі автосигналізацій.
Сирена Pandora PS-330 хоч і поставляється з більшістю наших сигналізацій в комплекті, але розроблялася вона нами саме для компактного розміщення в мототехніці. Струм споживання цієї п'єзосирени у декілька разів нижче, ніж у будь-якої динамічної. Тому що дуже часто, після декількох хвилин виття китайської динамічної сирени по неправдивій тривозі, мотоцикл вже не заведеш. 150-200 мА PS-330 і 1-1.5 А більшості динамічних сирен. Різниця значна. Навіть метод деактивації сигналізації на мотоциклі є таким - стукнули його "випадково" раз-другий, дочекавшись, поки акумулятор сяде від струму сирени, і все, охорони більше немає, відвозьте на здоров'я, тиша гарантована.
Для мотоциклів, що обладнані місцями зберігання або додатковими кофрами, вічна проблема їх охороняти. Адже туди складають шолом та інші дорогі серцю речі. А тягнути до них дроти герконів або кнопок від сигналізації не усім дозволить почуття прекрасного. Наша компанія пропонує унікальний безпровідний датчик для таких цілей - Pandora DMS-100bt. Він компактний, батареї CR123A вистачає на два роки автономності, а охорона ведеться як по датчику Холу, який розуміє близькість розташування магнітика (зовсім як геркон) і по вбудованому акселерометру (датчику прискорення-положення). Це ідеальний датчик для охорони кришок кофрів, багажника під сидінням, або накладних дорожніх сумок.
А ще у нас є наш годинник Pandora Watch 2, який в зв'язці з мотосигналізаціями особливо зручний. Адже вони є для них міткою власника, брелоком, і монітором найважливіших параметрів життєдіяльності мотоцикла. Спеціальний інтерфейс із зображенням мотоцикла. Пряме управління сигналізацією по Bluetooth-інтерфейсу, герметичність, удароміцність, час роботи на одному заряді - більше 10 діб. Що з вищепереліченого важливо для мотоцикліста? Все важливо!
Звичайно, окрім повноцінних мотосигналізацій є й інші методи охорони. Наприклад, GPS-маячки. Для зовсім ледачих, або тих, що не бажають ризикувати, порушувати заводську надійність електропроводки дорогого мотоцикла. Можна просто сховати маячок, щоб мати уявлення, де знаходиться байк, наприклад раз на добу. Маячків на ринку дуже багато ось тільки знову є нюанси.
Практично усі вони працюють тільки за розкладом (наприклад, один раз на добу передають координату) і якщо маячок зловмисник знайде за першу добу викрадення, то шансів, що він вам допоможе, просто немає! А не знайти в сучасному байку за декілька хвилин досить великий маячок (більшість маячків не відрізняються мініатюрністю) - потрібно бути повним бовдуром. Навіть на величезних круізерах місць, де можна сховати звичайного розміру маячок, щоб він не впадав у очі при біглому огляді, знайти досить важко. Що говорити про спортбайки, де потенційно є одне-два місця, на огляд яких і п'яти хвилин буде багато.
Але у Pandora є маячок Pandora NAV-08 move (pro), який уміє прокидатися не лише за розкладом, але і передасть власникові тривогу відразу, у момент щонайменшого руху. Та так швидко відправить повідомлення, що навіть вивести його миттєво з ладу не у кожного вийде встигнути. А вже розібрати, витягнувши батарейки, вийде якраз до приїзду наряду поліції, яка на ці, передані маячком координати, і приїде.
Дуже пристойна альтернатива хорошої мотосигнализції. Особливо якщо врахувати, що габаритні розміри маячка Pandora NAV-08 move - фактично світовий рекорд мініатюрності. Встановлених батарей вистачить більш ніж на рік роботи, навіть якщо стояти усю зиму на морозі. Він герметичний, високочутливий до GPS сигналів. А ще Pandora NAV-08 програмується не шляхом шаманських танців з бубном і набором десятків символів в SMS, позбавленому логічного смислового навантаження, а через зручний додаток в телефоні, за допомогою вбудованого Bluetooth-інтерфейсу, з яким розбереться сходу і дитина.
Доречі, з приводу батарейок, важливий момент: в наших маячках використовуються батарейки найпопулярнішого формату ААА. У комплект ми кладемо високомісткі літієві (Li-FeS2) батарейки, розраховані приблизно на 1000-1300 виходів на зв'язок, причому в реальних важких умовах, з суворою зимою. Багато авто і мотовласників ставлять і звичайні алкалинові, економлячи пристойну суму грошей, в порівнянні із звичайними маячками з дуже дорогими CR123 батарейками. Є навіть приклади, коли наш маячок до двох років працює із звичайними дешевими батарейками з торгової мережі.
Ще зручніший в реальному застосуванні маячок Pandora NAV-08 pro, в комплекті якого є спеціальна BT-мітка власника. Мітка одна з наймініатюрніших на ринку. Легко, до непомітності, втрачається в найтоншому гаманці. NAV-08 pro, прокидаючись по руху, миттєво приготується до відправки повідомлення про тривогу власникові, але, розпізнавши поруч мітку власника, спокійно перейде в черговий режим, заощадивши при цьому енергію батареї живлення, необхідну для відправки повідомлення і продовживши тим самим час своєї автономної роботи.
Мотоцикліст, сховавши в кишеню мото-куртки мітку, просто не помітить роботи цього пристрою. Але воно його миттєво оповістить, якщо хтось хоч трохи спробує ворухнути його мотоцикл, коли власника поруч немає. Поставив і забув! Причому, професійного монтажу не треба абсолютно. Куди у власному мотоциклі засунути герметичну коробочку, розміром трохи більше сірникової коробки, зміркувати неважко.
Повернемося до повноцінних мотосигналізацій Pandora.
Така висока енергоекономічність наших систем - це, в першу чергу, наші алгоритми енергозбереження. Адже струм споживання в повнофункціональному режимі у Pandora з GSM-інтерфейсом відрізняється від кращих мотосигналізацій конкурентів в два-три рази (13 мА проти 28-35 мА), а час стоянки під охороною відрізняється в 20-30 разів! Річ у тому, що коли час мотоцикла під охороною перевищує 2-3 доби (час є параметром, що налаштовується), ми сповіщаємо власника про обмеження функціональності і переводимо GSM-модем в економічний режим, який характеризується великим часом очікування відповіді при спробі до мотоцикла додзвонитися. В той же час, в цьому економічному режимі реєстрація модему в мережі не втрачається. При спрацьовуванні датчика руху/нахилу, спробі увімкнення запалювання, натиски педалі гальма або ручки зчеплення GSM-модем миттєво відправить сповіщення власникові. Якщо ж стоянка мотоцикла під охороною буде ще тривалішою, можна задіяти ще економічніший режим, при якому модем вмикатиметься лише періодично, роблячи відмітки на сервері режиму охорони і потурбує власника лише якщо рівень заряду АКБ стане критично низьким, або при тривожному рівні дії (удар-нахил, ручки, запалювання, педаль). Додзвонитися до мотоцикла у будь-який момент в цьому режимі неможливо, але власник буде повідомлений про це завчасно, і зможе продовжити режими активнішої охорони, якщо випробує підвищене занепокоєння. Правда нескладно? Так чому ж це є тільки у Pandora? Повірте, є нюанси, це виглядає просто, поки з практикою не зіткнетеся. Ми пройшли цей шлях і у нас це працює давно і добре.
Ми продовжуємо розвивати мотонапрям наших охоронних і телеметричних систем. Те, що у нас є яскраві, класні і такі, що не мають альтернатив мотосистеми - для нас не привід зупинятися. Ми не можемо підвести ні мотовласників, ні наших друзів і партнерів, які найактивнішим чином беруть участь в створенні продуктів, доведенні їх до досконалості. І ми радіємо кожному мотоциклу, скутеру або квадроциклу, який врятувала система Pandora, разом з їх власниками.