І все-таки платні дороги в Україні - неминучість
Більшість власників автомобілів знають, що міністерство інфраструктури вже не перший рік планує проект так званих "платних доріг" в Україні. Розмови про реалізацію цього проекту велися ще при минулому уряді, але сьогодні, у кінці 2020 року, стає ясно, що концесійні дороги - наше неминуче майбутнє, оскільки 23.12.2020 було прийнято офіційне рішення із цього приводу.
Скільки планується платних доріг?
По первинному плану першою платною дорогою в Україні повинна була стати траса Біла Церква-Київ. Надалі планувалося ввести в експлуатацію ще 2 автотраси - Львів-Краковець та Житомир-Одеса. За задумом це допомогло б знизити навантаження на столичну окружну дорожню систему. Сьогодні в планах 6 платних доріг, на будівництво яких вже виділені чималі гроші. Загальна протяжність концесійних автомагістралей складе близько 1,5 тис. км.
Скільки це коштуватиме?
Згідно отриманої інформації, плата за проїзд по платних автомагістралях розраховуватиметься по певній тарифній системі. Вартість планується суто в євро, а залежати вона буде від типу транспортного засобу:
Вантажні автомобілі, автобуси й автопоїзда (дозволена маса св. 12 т.) - 0,133 EUR;
Вантажні автомобілі, автобуси і автопоїзда (дозволена маса до 12 т.) - 0,045 EUR;
Мікроавтобуси, легкові автомобілі і мототехніка (дозволена маса до 3,5 т.) - 0,023 EUR.
На перших етапах планувався один тариф для згаданих вище 3-х доріг за тарифом 0,11 EUR. Але сьогодні тарифна сітка виглядає саме так, як вказано вище - від 0,023 до 0,133 EUR залежно від типу ТЗ.